Školská zrelosť

 11.41 bez DPH |  12.55 s DPH

Táto publikácia síce nie je primárne o grafomotorike, no zaradili sme ju tak či tak do tejto kategórie. Niektoré jej časti sa grafomotorike venujú a mnohých našich klientov zaujímajú aj ďalšie faktory, ktoré sú pri detskom vývine dôležité.

Kniha dopĺňa ucelený rad odborných materiálov, ktoré sú tiež v našej ponuke, a svojím pohľadom završuje otázku vývoja a diagnostiky dieťaťa v predškolskom veku. Ústrednou témou je školská zrelosť / pripravenosť. Autorky sa snažia zoznámiť čitateľa so všetkými dôležitými faktormi ovplyvňujúcimi dosiahnutú vývojovú úroveň dieťaťa pred vstupom do školy. Upozorňujú tiež na možné problémy v školskom veku v prípade, ak sú v daných oblastiach určité deficity.

Kniha je určená jednak rodičom, ktorí sa dozvedia, aké sú kritériá školskej zrelosti / pripravenosti, ako pracovať s dieťaťom pred vstupom do školy a nájdu tu aj diagnostické úlohy, a jednak je určená pre odborníkov zaoberajúcich sa touto témou v školských poradenských zariadeniach.

Nie je na sklade

Katalógové číslo: KN0022 Kategória:

Popis

Zámerom autoriek takisto je, aby boli dospelí včas upozornení na niektoré vývojové ťažkosti a včas vyhľadali odbornú pomoc poradenských zariadení, napríklad pri posúdení, či by malo dieťa do školy nastúpiť, prípadne pri zaraďovaní do edukačno-stimulačných skupín alebo intervenčných programov.

Publikácia môže dobre slúžiť aj učiteľkám materských škôl. Aj ony sa zaoberajú otázkou, čo je ešte potrebné ďalej trénovať v poslednom roku pred nástupom do školy, v ktorých oblastiach má dieťa menšie či väčšie ťažkosti.

Tí, ktorí sa s publikáciami autoriek už zoznámili, vedia, že ich diagnostické prístupy sú dobre uchopiteľné, bez dôrazu na normatívny prístup. Autorky diagnostiku nechápu ako „nálepkovanie“ detí, ale posúdením individuálnych zvláštností každého dieťaťa budujú základy pre nadväzujúcu prácu s ním, pre zaistenie zodpovedajúcej vzdelávacej ponuky a vhodného pedagogického vedenia.

Autorky užívateľom opakovane pripomínajú dôležitý princíp, že diagnostika nie je jednorazovou záležitosťou, že aj dieťa pred nástupom do školy je ešte vo svojich výkonoch závislé od okamžitého nastavenia a vyladenia.

Autor: Vlasta Šmardová, Jiřina Bednářová
EAN: 9788026600497
ISBN: 9788026600497
Počet strán: 104
Väzba: mäkká
Jazyk: slovenský
Dátum vydania: 2012
Vydavateľstvo:  Edika

Ďalšie informácie

Hmotnosť 210 g